![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhiYbyCaDDHArtpqMtM3vnIPPOuMSQDHinCO4ArAw4TdmK-A7CAMquHGdO-QXV2ItaEYwf9mcJ5zrrENkdQwz2-oRu2hFzT-wXY8oe4VcnrUL2OZCQVwD23Tur93o2qbKwnjnK_DHMghL8/s320/Giorgio_de_Chirico.jpg)
Η έκθεση διερευνά μια από τις πηγές έμπνευσής του, δηλαδή τις πραγματικές και ιδεατές Μούσες (παραδοσιακές, μυθολογικές και αθάνατες), οι οποίες συντρόφευσαν τον ντε Κίρικο, καθόλη τη διάρκεια της προσωπικής και καλλιτεχνικής του πορείας.
Η αιώνια και συνεχώς εξελισσόμενη αρμονική σχέση του δημιουργού με τη μυθολογική μορφή της Αριάδνης εξετάζεται παράλληλα με τις σημαντικότερες γυναικείες μορφές της ζωής του, συμπεριλαμβανομένης της μητέρας του και των δύο συζύγων του, Ράισα Γκούρεβιτς και Ιζαμπέλα Φαρ Πακτσγουέρ.
Μελετώντας διαφορετικά σύνολα έργων και τεχνοτροπικές περιόδους, η έκθεση σκιαγραφεί την εικονική μεταμόρφωση της Αριάδνης, καθώς αυτή σταδιακά προσλαμβάνει τη φυσική όψη των πραγματικών Μουσών του ντε Κίρικο.
Η βαθμιαία μυθολογική και μεταφυσική «μετουσίωσή» της, οδηγεί στον παρόμοιο εξανθρωπισμό της Αριάδνης , η οποία μετατρέπεται σε μια ζωντανή και αληθινή γυναίκα του εικοστού αιώνα.
Η επιλογή των έργων (περίπου 75 πίνακες ζωγραφικής, 15 σχέδια και ακουαρέλες και 10 γλυπτά) περιλαμβάνει έναν αριθμό τεχνοτροπικά αναγνωρίσιμων νέο-μεταφυσικών έργων του ντε Κίρικο(1960-1970), καθώς επίσης και κάποιων λιγότερο γνωστών και σπανίως εκτεθειμένων «παραδοσιακά» ζωγραφικών έργων, ανάμεσα στα οποία συγκαταλέγονται γυναικεία πορτραίτα του εικοστού αιώνα και γυμνά εμπνευσμένα από τον Ρούμπενς.
Newsroom ΔΟΛ
1 σχόλιο:
Είχα πάει στην έκθεση που είχε γίνει στο μουσείο στην Άνδρο πριν αρκετά χρόνια και ήταν φανταστική...Θα προσπαθήσω να πάω και σε αυτήν
Εν'Τήνο
Δημοσίευση σχολίου