Αιολικά στις βουνοκορφές του Αιγαίου;

Λέμε ΟΧΙ, Ενημερώσου, Πάρε θέση

[Kάνε κλικ στη φωτογραφία για να διαβάσεις το κείμενο]
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΑΙΟΛΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

9 Μαΐ 2009

Ο Μεσοπόλεμος από τη Νelly΄s ως τον Εμπειρίκο στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

Εκθεση με έργα έντεκα σημαντικών ελλήνων φωτογράφων εκτίθενται ως τις 30 Μαΐου στη Θεσσαλονίκη

Σαν παλιό φωτογραφικό άλμπουμ... Η έκθεση «Ρεύματα κλασικής δημιουργίας» που φιλοξενείται ως τις 30 Μαΐου στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει 190 έργα (σύγχρονες αναπαραγωγές) έντεκα σημαντικών ελλήνων φωτογράφων, γεννημένων από τα τέλη του 19ου αιώνα ως το 1941. Η έκθεση επιχειρεί να σκιαγραφήσει τάσεις που αναπτύχθηκαν στην ιστορία της ελληνικής φωτογραφίας από τον Μεσοπόλεμο ως τη δεκαετία του 1970. Την επιμέλεια υπογράφουν η ιστορικός φωτογραφίας Νίνα Κασσιανού και ο διευθυντής του Μουσείου Βαγγέλης Ιωακειμίδης .

Ο υπερρεαλιστής και ψυχαναλυτής Ανδρέας Εμπειρίκος επηρεασμένος από τον Μαν Ρέι δημιουργεί μια σειρά φωτογραφίες με μάσκες τις οποίες είτε φοράει ο ίδιος είτε κάποιος άλλος ποζάρει με αυτές. Μυείται στο παράδοξο που εμπεριέχεται στην καθημερινή ζωή, στο απροσδόκητο που συναντά κανείς στον δρόμο. Η Νelly΄s σκηνοθετεί την κίνηση των χορευτριών της σχολής Μary Wiegman στη Γερμανία. Προτείνει στα μοντέλα της να φωτογραφηθούν στην ύπαιθρο, ωθώντας τα στην απελευθέρωση από τα δεδομένα του χώρου και του χρόνου που καθορίζουν την κίνηση.

Ο Θεόδωρος Νικολέρης επιδίδεται στη μελέτη του γυναικείου γυμνού με άκρως γοητευτικά και τολμηρά για την εποχή (δεκαετία του 1930) αποτελέσματα. Τα μοντέλα του ήταν χορεύτριες του καμπαρέ και είχαν άνεση μπροστά στον φακό. Ο Στυλιανού ερευνά από κοντινή απόσταση οργανικά υλικά όπως φύλλα φυτών, κορμούς, κλαδιά και σωρούς από στοιβαγμένα ξύλα, μια σχισμή σε έναν ραγισμένο τοίχο: λεπτομέρειες ενός μικρόκοσμου, εξαίσια δείγματα νεκρής φύσης. Οι φωτογραφίες του Σωκράτη Ιορδανίδη συνδυάζουν την αισθητική του επαγγελματία της εποχής με τη ματιά ενός ευαίσθητου περιπατητή που συνθέτει με πάθος τις σκηνές στην πόλη.

O Δημήτρης Λέτσιος παραπέμπει με τα έργα του στο αρκαδικό όραμα, διατηρώντας το τοπίο φυσικό και ανόθευτο από τα σημάδια του σύγχρονου πολιτισμού. Ο τροχονόμος στην πλατεία Συντάγματος, ο ζυγιστής στην παραλία της Θεσσαλονίκης, οι φοιτητές γλυπτικής της Σχολής Καλών Τεχνών, τα παιδιά στις παιδουπόλεις της βασίλισσας Φρειδερίκης συνθέτουν τα ενδιαφέροντα στιγμιότυπα του διακεκριμένου Δημήτρη Χαρισιάδη.

Στις φωτογραφίες του Σπύρου Μελετζή αναγνωρίζουμε έναν «εορταστικό ύμνο της ελληνικής υπαίθρου». Τα πορτρέτα στο στούντιο του Κωνσταντίνου Ζημέρη συνθέτουν την εικόνα της κοινωνίας τη δεκαετία 1940-1950.

Για τη Βούλα Παπαϊωάννου ο πόλεμος του 1940 στάθηκε η αφορμή να αναπτύξει έντονο κοινωνικό ενδιαφέρον και να αποτυπώσει τις συνέπειές του στις πόλεις και στην ύπαιθρο. Τέλος, ξένοιαστο πνεύμα- παρ΄ ότι σε περίοδο πολέμου- διαπνέει τις φωτογραφίες της Μαρίας Χρουσάκη, νοσοκόμας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού.

Από τις πιο σημαντικές πάντως ενότητες του έργου της αποτελούν οι φωτογραφίες μεταφοράς των ανταρτόπληκτων παιδιών από τη Βόρεια Ελλάδα στις παιδουπόλεις της Βασίλισσας Φρειδερίκης το 1948, μεσούντος του εμφυλίου πολέμου. Εκεί κατόρθωσε να συνδυάσει καλλιτεχνική φωτογραφία και φωτογραφική ιστορική μαρτυρία, κάτι που λίγοι ομότεχνοί της έχουν πετύχει.

Πληροφορίες στο τηλ. 2310 566.716.

ΑΣΤΕΡΟΠΗ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ | http://www.tovima.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: