Σε εξοχικές κατοικίες, γραφεία ακόμη και αποθήκες μετατρέπουν οι «λάτρεις» των τρένων τα παλιά βαγόνια του ΟΣΕ, που έχουν αποσυρθεί από την κυκλοφορία και βρίσκονται πλέον ακινητοποιημένα στην περιοχή του δήμου Εχεδώρου Θεσσαλονίκης, μεταξύ των εγκαταστάσεων της ΕΚΟ και των Διαβατών.
Αυτή την περίοδο, στη Θεσσαλονίκη είναι εγκαταλειμμένα περίπου 900 βαγόνια, διαφόρων τύπων, τα οποία είτε έχουν χαλάσει και δεν μπορούν να επισκευαστούν, είτε έχουν περάσει τα χρόνια λειτουργίας τους και κρίνονται ακατάλληλα για χρήση.
Τρένα που επί χρόνια μετέφεραν χιλιάδες επιβάτες και εμπορεύματα σε δρομολόγια εντός και εντός Ελλάδας, περιμένουν τη «στιγμή» που θα βγουν σε πλειστηριασμό από τη διοίκηση του ΟΣΕ για να μετατραπούν σε πολυτελή σπιτάκια και γραφεία, διαστάσεων από 28 έως 36 τετραγωνικά μέτρα, με ένα ή και δύο δωμάτια.
Τα βαγόνια αρχικά καθαρίζονται με αμμοβολή, έπειτα μονώνονται, επενδύονται εσωτερικά με ξύλο και «ζωντανεύουν» με ηλεκτρικές και υδραυλικές εγκαταστάσεις, κουφώματα, μπάνια και κουζίνες. Ήδη περισσότερα από 500 άτομα έχουν προμηθευτεί το δικό τους βαγόνι, ενώ η ζήτηση για «σπιτό-τρενα» παραμένει μεγάλη καθώς τα πλεονεκτήματα για τους ιδιοκτήτες είναι πολλά.
Τον τελευταίο ενάμισι χρόνο στην αγορά όμως παρατηρείται έλλειψη βαγονιών, αφού δεν έχει πραγματοποιηθεί εκποίηση.
«Τα βαγόνια - σπίτια είναι ιδανική λύση για όσους δεν μπορούν να χτίσουν γιατί τα οικόπεδα τους ήταν μικρά, ενώ δεν χρειάζονται και άδεια διότι δεν θεωρούνται ακίνητα αφού έχουν ρόδες. Είναι μία λύση οικονομικά φθηνότερη, όμως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν βαγόνια για μετατροπές», ανέφερε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η υπεύθυνη πωλήσεων ιδιωτικής εταιρίας που πουλάει βαγόνια ως κατοικίες, Άννα Γεωργιάδου.
Όσα παλιά βαγόνια δεν μπορούν να μετατραπούν σε σπίτια, διαλύονται και πουλιούνται για παλιοσίδερα, αφού νωρίτερα η διοίκηση του ΟΣΕ έχει μελετήσει εάν έχουν μουσειολογική αξία. Η διάρκεια ζωής ενός βαγονιού, αλλά και μιας μηχανής τρένου είναι συνήθως έως 35 χρόνια.
Πηγή:
http://culture.ana-mpa.gr/view5.php?id=3942
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου